Dag 13 en 14 - Suez kanaal en verder - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Suez kanaal en verder - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14 - Suez kanaal en verder

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Januari 2008 | Egypte, Caïro

Dag 13 - 04/01/08 - Rode Zee bijna bij Suez...
We zijn nog altijd op de rode zee, vannacht komen we als het goed is bij Suez aan, gaan we daar even voor anker liggen en morgen door het Suez-kanaal. Vandaag alweer ontzettend veel boven m'n studieboeken gehangen, ik heb ik weet niet hoeveel grafiekjes, diagrammetjes en polygoontjes getekend, aangezien de zon toch al weer weg is. Nog een klein stukje gelezen in een van m'n boeken, maar ik moet toch wat rustiger aan gaan doen denk ik, anders red ik het niet met de stapel die ik mee heb genomen. Ben al bijna op de helft van de stapel en ik moet er nog tot 4 februari mee doen waarschijnlijk... Gaat niet werken! Zal morgen eens in de bibliotheek gaan kijken of daar nog wat leesbaars tussen zit!

Dag 14 - 05/01/08 - Suez kanaal
Vanmorgen toen ik m'n ogen opendeed was het eerste wat ik zag: Rogier, die de
gordijnen aan de kant schoof, hij wilde laten zien dat we al in het Suez-kanaal
waren. Lief he? Hij snapte vast al dat ik dan wel mee uit bed zou gaan. Hahaha,
het uitslapen begint al wel een beetje te komen, tegenwoordig kom ik er pas rond
een uur of negen uit!
Maar goed, eerst lekker rustig ontbeten, er was helemaal niemand! Heerlijk dus!
toen toch maar heel even op de brug naar buiten staan kijken, blijft voor iemand
die er nog geen 30 keer doorheen is geweest (Rogier inmiddels wel zo ongeveer
dacht hij), best een mooi kanaal om te zien! Heb hier en daar nog een legeroefening in werking gezien. Ziet er echt heel vreemd uit van bovenaf! En
natuurlijk weer veel palmbomen. Maar bovenal... veel zand!
Voor de lunch hebben we (lees leerling en ik) de bar maar eens schoongemaakt.
Het was hard nodig ook trouwens! ;) Maar goed, we moeten wel net doen of we heel
schoon zijn hier aan boord wanneer de familie langskomt, vandaar dat we maar
zijn gaan poetsen. ;)
's Avonds nog een groot spektakel gezien! We waren het Suez-kanaal door en
daarom volle vaart vooruit... en toen kwam er echt een heleboel meuk uit de
schoorsteen! Aangezien het heel donker was en die stukjes rotzooi heel heet
waren, kwamen er honderden kleine brandende stukjes uit de schoorsteen waaien.
Wat wel mooi was, als je aan de andere kant op de brugvleugel ging staan zag je
ze dwarrelen en leek het net alsof er een heleboel kleine vuurvliegjes rond
vlogen! Dat gebeuren is trouwens niets ernstigs hoor, er is ook geen brand
geweest of wat dan ook!
Kus, Esther

  • 08 Januari 2008 - 18:33

    Freek:

    Moet je toch eens door het Kielerkanaal (of Nord Ostsee kanaal; ik weet niet wat de echte naam is). Daar zie je nauwelijks zand, maar heel veel groen en gebouwen! Moet je trouwens wel met een kleinere schuit gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 36302

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: