Ojee, ojee we zijn er bijna. Wassen en inpakken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Loo - WaarBenJij.nu Ojee, ojee we zijn er bijna. Wassen en inpakken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Ojee, ojee we zijn er bijna. Wassen en inpakken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Februari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 43 - 03/02/08 - Tussen Sri Lanka en Indonesie
Vannacht heb ik een onweersbui gezien! Dat is al heel mooi om te zien, je ziet echt volledige wolken ineens oplichten, maar na een tijdje zagen we ook nog vallende sterren!
Zo mooi! Van de onweersbui hebben we wel foto's gemaakt, maar van vallende sterren gaat dat niet zo goed, helaas!
We hebben wel een poging gedaan, maar dat schiet gewoon niet op. Wel een redelijk goede foto van Orion gemaakt, die is niet eens zo heel erg bewogen! Misschien als er vannacht minder wolken zijn, gaan we een poging wagen om nog meer sterrenbeelden op de foto te zetten... Is alleen zo jammer dat dat alleen 's nachts kan, dan kan ik de volgende ochtend niet zo goed wakker worden.

Dag 44 - 04/02/08 - Straat van Malakka (bij Pulau-We)
Zo... we zijn er nu echt bijna! Te bizar eigenlijk, maar ik heb nu pas door hoe dichtbij we eigenlijk al weer zijn!
Vandaag al heel even land gezien! Een eiland met alleen maar bomen erop, maar toch hadden de mensen aan boord hier en daar bereik op een of andere manier. Ik moet nog steeds m'n sim-kaart omwisselen (veranderd van provider) dus dat ga ik zo maar eens doen, kijken of ik nu wel fatsoenlijk bereik krijg in het buitenland!
Morgen komen we aan in Port Kelang, hoogst waarschijnlijk kunnen we daar niet de wal op, aangezien het nogal afgelegen ligt en er eigenlijk heel weinig tijd is.
Ach, we zien het wel hoor, over twee dagen zijn we in Singapore en dan kan ik lang genoeg met vaste grond onder de voeten rondlopen!

Dag 45 - 05/02/08 - Port Kelang (Maleisie)
We zijn zojuist aangekomen in Port Kelang, hier liggen we tot 2 uur vannacht, daarna gaan we door naar Singapore.
Als het goed is komen we daar rond 3 uur in de middag aan. De aflossers landen rond een uur of 5 's middags, dus
waarschijnlijk komen die 's avonds al aan boord.
Dat zou betekenen dat Rogier en ik de volgende ochtend kunnen vertrekken!!!! :) maar ja, niets is ooit zeker.
Dus eerst maar eens hier wegkomen!
Rogier heeft vandaag MO-night, dus wij hadden ons verheugd op 8 uur slaap achter elkaar... niet dus, hij moet vannacht achter maken... Maar goed, thuis kunnen we wel weer genoeg slapen!
Wel gek hoor! Morgen is het allemaal voorbij, alle 46 dagen aan boord (voor mij dan) Rogier is nog veel langer aan boord geweest, maar ik zou niet weten hoeveel dagen!
Vanavond na het eten zijn de vrouwelijke leerling en ik toch nog even in sneltreinvaart de wal op geweest!
Uiteraard om te winkelen (we kunnen toch niets anders?) we weten niet eens echt waar we precies waren, waarschijnlijk in het stadje Klang. Het was in ieder geval hartstikke leuk, maar nu... moet ik toch echt de was gaan doen en de koffers in gaan pakken, anders is het te laat!
Kus, Esther

  • 12 Februari 2008 - 18:27

    Hidde:

    hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 36214

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: