We weten het of toch niet .... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Esther Loo - WaarBenJij.nu We weten het of toch niet .... - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Esther Loo - WaarBenJij.nu

We weten het of toch niet ....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Februari 2008 | Sri Lanka, Colombo

Dag 38 - 29/01/08 - 120 mijl west van Sokotra
Ah... wat een dag! Heb vandaag best veel gedaan, onder andere aan dat stomme Statistiek gewerkt, m'n arme hoofd, m'n arme ogen... boehoe! Verder uiteraard lekker nog een uurtje in de zon gelegen. Die "nieuwe" ligstoel is echt perfect!
Rogier is echter minder blij met het mooie weer, voornamelijk omdat het in de machinekamer nu bloedje heet is en hij zich helemaal de tandjes zweet!
Vanavond had hij natuurlijk weer hoofdpijn door een tekort aan zout. Dus is hij maar vroeg het bedje ingedoken. Ik zou hem om negen uur wakker schudden... Maar door de film was ik dat helemaal vergeten. Nu moest hij nog half slaperig z'n wachtrondje lopen...
Verder worden de dagen nu toch wel wat saai, maar ach, dat vond ik vorig jaar ook een week voordat ik naar huis zou gaan. Rogier heeft er ook wel weer genoeg van gezien en wil toch wel graag weer eens naar huis. Hij zit hier ook al wel
een hele tijd natuurlijk! En ik ook trouwens! Al weer 38 dagen!
Dag 39 - 30/01/08 - 240 mijl oost van Sokotra
Of zoiets... Rogier staat niet op de brug, dus weet ik ook een stuk minder goed waar we precies zijn, slecht he? Vandaag weer een dooie dag gehad... hahahaha.
Heerlijk! Misschien dat ik morgen nog wel heel even mee ga met Rogier de machinekamer in... heel misschien. Maar aangezien iedereen last had van hoofdpijn en misselijkheid gisteren, betwijfel ik of ik wel een hele dag daar rond ga lopen.
Vandaag ook nog even geprobeerd sportief te doen... jaja, ik?! Had besloten dat ik maar eens een stukje moest gaan fietsen op de hometrainer... Ik blijf erbij dat ik niet voor die dingen gemaakt ben, wat een onding! Ten eerste moest ik
mezelf met m'n armen tegenhouden, anders gleed ik van het zadel af, ten tweede maakt dat ding een pokke-herrie en ten derde... is het dodelijk saai! Doordat ik met m'n armen op het stuur moest, kon ik niet eens lekker ondertussen een boekje lezen... En m'n MP3-speler kon ik ook nergens kwijt, dan is de lol er wel snel vanaf moet ik eerlijk toegeven.
Na een kwartier heb ik de poging sportief te doen dan ook maar gestaakt en ben ik het zwembad ingedoken! Daar een beetje rondjes gezwommen en uiteraard mezelf in de zon laten drogen. Die huid van mij begint nu wel een beetje te bruin te worden misschien... Gelukkig nog maar een week! :) En dan is het in Nederland zoooooo koud!
Maar goed, op dit moment wordt het zwembadwater ververst, dus ga ik echt niet in de zon liggen. Het is veel te warm om in de zon te liggen zonder goede reden (opdrogen) en de verkoeling voor als je weer droog bent, is weg. Hopelijk is het zwembad zo weer gevuld, dan ga ik nog wel eventjes zwemmen denk ik!
De chocolade is nu wel op trouwens... echt slecht, er is geen kruimel meer over. Maar we hebben er wel enorm van genoten! En volgens de leerling hebben wij er ook erg lang mee gedaan (zij had ze vorige week al op!)

Dag 40 - 31/01/08 - Ergens midden op de Indische Oceaan
Vluchtgegevens zijn binnen!!!! We landen zondag de 10e heel vroeg 's morgens (zes uur ofzo) Als het goed is kunnen we de 7e 's middags van boord, dus dan hebben we zo'n 2,5 dagen om in Singapore rond te lopen. Lekker lekker! Blijkbaar is het toch nog wel gelukt om een hotel te boeken voor ons. Waarschijnlijk heeft de agent z'n best de eerste keer niet gedaan... Naar ik vernomen heb is er zondag de 10e ook nog een familie feestje... hehe. Dan kun je het maar beter meteen goed doen en iedereen weer zien, toch? Als ik niet omval van de jetlag natuurlijk. Verder heb ik vandaag een beetje binnen gehangen, was echt moe! (Heb vannacht met Rogier op de brug gezeten en niet voorgeslapen) En ik denk... dat ik er zo
weer in kruip... Rogier ligt al in een diepe slaap inmiddels denk ik zo! Vandaag dus een mini-stukje! Kus, Esther

  • 02 Februari 2008 - 09:16

    Marina:

    Heeeyyyy Esther,

    Nou meid, de rit zit er bijna op! Je hebt het zo te lezen prima naar je zin gehad en kijk je alweer uit naar het koude kikkerlandje :-P
    Heb superveel plezier in Singapore, heb een goede vlucht, geniet op het familiefeestje en tot snel!!!!!

    Dikke zoen, Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 36212

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: