Guten Tag Freunde es ist gut..... - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Esther Loo - WaarBenJij.nu Guten Tag Freunde es ist gut..... - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Guten Tag Freunde es ist gut.....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Januari 2008 | Duitsland, Hamburg

Dag 23 - 14/01/08 - Hamburg
Vannacht voeren we nog langs de kust van Nederland, om precies te zijn ter hoogte van IJmuiden, zelfs Terschelling heb ik nog van een afstandje gezien, nou ja, de vuurtorens dan! Vannacht heb ik een groot deel van de wacht van Rogier namelijk op de brug doorgebracht, het was heeeeeeel koud, gelukkig had ik een groot warm vest! Maar het was wel heel leuk om al die vissersbootjes te zien. Zelfs nog een van heel dichtbij bekeken, deze had net z'n netten uitgegooid waar de originele vaarroute lag, we moesten dus iets uitwijken, maar daardoor waren
we wel behoorlijk dichtbij! Blijkt dat als een vissersbootje z'n dekverlichting aan heeft ze aan het vangen zijn en dan moeten andere schepen uit wijken, ofzoiets... heb het niet erg goed onthoud en, was al aardig laat en ik was toch wel moe! Maar als je ziet hoe zo'n klein vissersbootje tekeer gaat op dit water... die waren echt goed hard aan het stampen! Terwijl wij nog geeneens een
graad slingerden!
Het was wel gezellig om zo samen in het donker kopjes thee te drinken, diep in de nacht! :) Vanmorgen toen ik wakker werd waren we al bijna
bij het loodsstation van Hamburg, zo gaat dat varen dus best snel! Verder vandaag beetje doorgebracht met het gebruikelijke gereutel, beetje leren, beetje lezen, beetje breien en een beetje tv-kijken... Niet bijzonder spectaculair. Het uitzicht vanuit ons hutje echter, was wel heel erg mooi! Op een heel groot deel van het land langs de Elbe staan huisjes, restaurantjes enz. Is wel wat anders dan zand, zand en nog eens zand! ;) 's Avonds is Rogier gaan voorslapen en heb ik wat in de bar gehangen. Morgen ga ik waarschijnlijk de wal op met de andere meevarende vrouw, eens zien hoe Hamburg is! Lijkt me wel leuk! Helaas kan Rogier niet mee, die moet gewoon weer aan het werk en hard ook!
Verder is vandaag gelukkig de AC iets warmer gedraaid, nu begon toch iedereen het wel heel erg koud te krijgen! Dus wij als dames (allemaal koukleumen) zijn weer dik tevree!

Dag 24 - 15/01/08 - De wal op in Hamburg.
Vandaag is het toch nog gelukt om even de wal op te gaan, samen met de andere meevarende. Super tof om rond te lopen in Hamburg, al was het echt heel kort... we zijn om half elf vertrokken en iets over 3 uur waren we al weer aan boord. Dit omdat het echt geheel niet duidelijk was wanneer we zouden gaan vertrekken,uiteindelijk is het half negen vertrek geworden. Er werd gezegd dat we rond 10 uur vanavond zouden vertrekken, maar eerder vandaag zou het 5 uur vanmiddag worden. Maar goed, het reizen van haven naar stad was relatief makkelijk! We werden van het schip met een shuttle-bus naar de poort gebracht, daar moesten we iets van 10 min. wandelen. Daar stond al een bus klaar richting Wilhelmburg.Hier moesten we overstappen op de S-bahn richting HauptBahnhof. En dan sta je al midden in de stad. Maar omdat we op de heenweg nog wel een beetje moesten zoeken
naar alles hebben we er toch nog anderhalf uur over gedaan. De terugweg echter, met 20 min. wachttijd voor de bus, hebben we er ongeveer een uur over gedaan. Dit is relatief makkelijk vergeleken met sommige andere steden!
Van de stad zelf hebben we niet zo heel erg veel gezien, maar het is toch wel leuk even van het schip te gaan en gewoon lekker rond kunnen lopen! Wel nog langs het Rathaus gelopen, maar verder niet zo heel veel gezien. Zelfs langs een
heleboel winkels gelopen en ik heb helemaal niets gekocht! Misschien leer ik het eindelijk!
Wel hebben we ergens koffie gedronken natuurlijk, want dat hoort er toch wel een beetje bij! Op de terugweg zijn we tijdens het wachten even naar de
supermarkt gegaan, om nog meer lekkere koekjes en snoepjes te halen!
Nu op naar Antwerpen, waar we waarschijnlijk buiten de sluizen liggen, dus is het nog maar de vraag of we de wal op kunnen (in verband met de lange reistijd), de leerling en ik willen wel, want dan kunnen we belgische bonbons halen...
hahahaha! Bovendien is Antwerpen ook wel heel erg leuk natuurlijk! Maar ja, eerst maar eens zien hoe laat we daar nu aan gaan komen en hoe laat we weer
vertrekken...
En nu... is het echt bedtijd! Al 2 nachten niet zo veel geslapen omdat ik op Rogier wachtte, maar nog zo'n nacht ga ik niet trekken denk ik!
Kus, Esther

Guten Tag freunde .......
was ich noch zu sagen habe
Ik heb weer fot's geruild er staan dus weer nieuwe foto's.
Henk

  • 16 Januari 2008 - 19:41

    Marina:

    Heeeeyyyy Esther,

    Lekker meid dat je de wal op geweest ben; bijzonder is dat toch altijd...
    Vond het super dat jullie langs Pernis kwamen; was het wachten in de ijskoude wind zeker waard! Ook het flitsbezoekje vond ik geslaagd; de herinneringen borrelden lekker op zeg maar ;-)

    Geniet lekker van de rest van reis en tot mails!!!

    Dikke zoen, Marina

    PS
    Rogier heeft die boot opgezocht (die van 38 kt) en het bleek een gewone containerbak te zijn die never nooit niet 38 kt kan varen. Ws een storing geweest in het apparaatje op de brug!

  • 18 Januari 2008 - 07:26

    Abigael:

    Haai SI!

    Ja leuk is dat Duitsland eh :) fijn om te horen dat het goed gaat met teh studie, met de wol is alles goed gekomen hoor! Ik zal je vandaag nog proberen te mailen, het is echt té druk hier omdat de internet storing net 2 dagen is afgelopen, nu komt de echte klap! Geef Rogier een dikke knuffel van me, en neem er zelf ook één, houwe jou en mis je boel!

    Kus, Bieg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 36295

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: