Nacht - Reisverslag uit Antwerpen, België van Esther Loo - WaarBenJij.nu Nacht - Reisverslag uit Antwerpen, België van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Nacht

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Januari 2008 | België, Antwerpen

Dag 25 - 16/01/08 - Onderweg van Hamburg -> Antwerpen
Hello!
Het is nacht, midden in de nacht, Rogier en Esther zaten op het schip. Rogier zei:"Toe Esther vertel jij eens een verhaal en Esther begon: "Het is nacht, midden in de nacht, Rogier en Esther zaten op het schip. Rogier zei:"Toe Esther vertel jij eens een verhaal en Esther begon: "Het is nacht, midden in de nacht, Rogier en Esther zaten op het dek. Rogier zei:"Toe Esther vertel jij eens een verhaal en Esther begon:
"Het is nacht, midden in de nacht,......

Rogier heeft dekwacht en ik ben er ook maar even uit gegaan,want 's nachts kun je heel snel wassen! De wasbaas ligt namelijk heerlijk te slapen, net zoals de rest van de bemanning! Zo hoef je dus
niet lang te wachten tussen wassen en drogen, handig bedacht toch?

Gisteravond laat vertrokken vanuit Hamburg, natuurlijk eerst weer die hele Elbe af met loods, wat trouwens wel heel mooi is om te zien! Op een heel stuk is de kade bewoond of staan er fabrieken en er waren plenty schepen die naar binnen aan het varen waren! De loods is trouwens maar blijven slapen, die kon niet opgehaald worden door het loodsbootje vanwege de storm.
De kaptein vertelde ons dat we alles maar weer zeevast moesten gaan zetten omdat er storm aan kwam.
Zelf heb ik er, gelukkig maar, weinig van gemerkt. De zeeziektepillen zitten dus nog steeds onaan ge broken in de la! Er is ook, voor zover ik gehoord heb, maar een iemand heel even niet zo lekker geweest, maar ook die was snel hersteld gelukkig. We slingerden wel minder dan in de golf van Biskaje, volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet.
Vandaag weer een hoofdstuk Statistiek gedaan en verder... heel weinig! Ben vandaag, vanwege het vele wakker zijn de afgelopen dagen, alle stukjes slaap die Rogier pakt maar mee gaan slapen, van vier tot zes geslapen, van acht tot twaalf... zo komen we er wel! ;) 's Middags ook nog even op de brug gezeten, m'n chocolade-cappuccino (lekker man! Ben blij dat we in Hamburg nog even in de
supermarkt geweest zijn!) geprobeerd en een beetje naar buiten zitten kijken. Was wel leuk, we gingen oversteken bij een verkeersscheidingsstelsel. Het werd al snel drukker, dus toen de kaptein en leer ling er waren, plus het alarm iedere keer afging, ben ik maar verder gaan lezen in ons hutje. Bovendien is het op de brugvleugels hartstikke koud!
Vanavond kregen we kip, patat en we zouden ook appelmoes krijgen, maar die heb ik niet voorbij zien komen...
Rond 16.00 u was de volgende loods aan boord. We liggen inmiddels al weer in Antwerpen! Morgen kunnen we waarschijnlijk niet de wal op, we liggen buiten de sluizen en dit zou betekenen dat we er heel lang over doen om naar de stad af te reizen... nou ja, dat betekend dat Rogier en ik dat komend verlof maar met z'n tweetjes moeten doen he??? :D Helaas betekend het ook: geen Mama Babeluta... :'( (die heeft heeeeeeel lekkere bonbons!) Gelukkig heeft iedereen in Rotterdam een
"eerste levensbehoefte pakket" ontvangen van familie en vrienden, hahaha, snoep, snoep en nog eens snoep! Ook Rogier en ik zijn weer rijkelijk voorzien van allerlei lekkers! Chocolaatjes, Marsjes, Chocolade-koekjes, dropjes, kniepertjes, Karvan Cevitam limonade enzovoorts... Hier komen we vast de laatste drie weken wel mee door! ;)
Goed, nu ga ik Rogier nog twee uurtjes proberen te vermaken, dan is het vier uur en mogen we weer verder slapen!
Kus, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 36301

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: