Middelandse zee - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Esther Loo - WaarBenJij.nu Middelandse zee - Reisverslag uit Algiers, Algerije van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Middelandse zee

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Januari 2008 | Algerije, Algiers

Dag 30 - 21/01/08 - Boven de kust van Marokko
Vannacht een klein stukje van de kust van Marokko gezien, maar ja, het was weer nacht, dus eigenlijk zag je alleen een heleboel licht en that's it... Maar goed,het idee is leuk, toch?
De temperatuur van het zeewater begint gelukkig al wel te stijgen, zodra het weer 26 graden is kunnen we het zwembad weer opvullen, nu is het ca. 17 graden, maar dat is toch echt nog wel een beetje te koud. Nog een paar daagjes en dan kan ik weer heerlijk in het zonnetje liggen... ben er in elk geval klaar voor!
Verder vandaag een normaal dagje gehad, zonder al te veel bijzonderheden... wel gehoord dat we donderdag een drill gaan doen... waarschijnlijk nog een Abandon Ship ook... wel mooi dat we het alvast weten, dan kan ik een overalletje aantrekken en schoenen, niet zoals vorig jaar op m'n teenslippers... hahahahaha.

Dag 31 - 22/01/08 - Boven de kust van Algerije
Aaahhh!!! Waarschijnlijk komen we, volgens de nieuwste berekeningen van de kapitein, pas rond 7 februari aan in Singapore. Dan vieren ze daar Chinees NieuwJaar. Het zou wel onwijs leuk zijn als we daar ook nog wat van mee zouden krijgen! Daar hadden we niet op gerekend, aangezien Aden uit de planning is gehaald, hadden we verwacht eerder in Singapore aan te komen. Deze vertraging
komt doordat we nu op "Economical Speed" varen, zo ga je "maar" 19 knopen, full speed is zo'n 22 knopen ofzo, geloof ik... Maar op deze manier verbruiken we de minst mogelijke hoeveelheid brandstof per mijl... zegt men!
Vrijdag eerst maar eens door het Suez-kanaal, daarna kan ik weer heerlijk in de zon liggen, terwijl Rogier hard aan het werk is... hahaha. en zullen we eens gaan bekijken wat we allemaal gaan doen!
Verder hebben we vandaag weer windkracht 7 of 8, we slingeren maar een heel klein beetje hoor, we hebben de wind mee, gelukkig maar! Maar toen ik net op de brug stond was het wel heel apart... het is behoorlijk licht, al is de zon al lang onder, en het lijkt net alsof we helemaal stil liggen en geen mm vooruit komen, doordat de golven met ons mee gaan ipv tegen ons in. Toch gaan we nog 19.3 knopen ofzo...
Het schip lijkt nu wel een beetje op een spookschip, doordat het heel erg schemerig is en alle kleuren een soort van grijze waas krijgen. Nou ja, denk dat ik toch maar eens ga douchen en dan lekker in bed nog een boekje lezen.
Kus, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 36190

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: