Het kanaal door - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu Het kanaal door - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Het kanaal door

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Januari 2008 | Egypte, Caïro

Dag 34 - 25/01/08 - Het Suez-kanaal (bij Egypte)
Zo... daar zijn we weer! Links van u zand, rechts van u zand en hier en daar een palmboom, voor u ziet u water en in de verte een bootje en achter u ook water en in de verte een bootje.
Het grootste gedeelte van de dag hebben we trouwens stil gelegen in het zij-meertje, aangezien we niet op tijd waren voor het eerste konvooi... Rond een uur of vijf vanmiddag gingen we pas weer varen. Als het goed is... ja, als het goed is, zijn we vanavond rond een uur of elf/ twaalf uit het kanaal en zijn we op de rode zee. Zou mooi zijn, maar 1 ding is zeker, morgen kan ik weer heerlijk in de zon liggen! :) Tenzij het ineens begint te regenen ofzo... 'k Hoop van niet!
Rogier is weer terug in de machinekamer, die is dus weer blij! Lekker vieze handjes kweken... Al viel het vandaag nog mee!
Ben wel een beetje de dagen kwijt aan het raken, zo was ik er vanmiddag nog heilig van overtuigd dat het zaterdag was, terwijl het echt vrijdag is! Gelukkig hielp Rogier me uit de droom en deed ik niet zo dom waar de anderen bij waren... hahaha.
De Suez-mannetjes waren ook weer aan boord vandaag met hun "koopwaar", heb echt nog nooit zo'n hoop troep bij elkaar gezien, en alles is natuurlijk "real silver" "real gold" en "real rolex"... Wederom hebben we toch maar niets meegenomen, die "real rolex" valt namelijk binnen een paar weken uit elkaar is de ervaring van Rogier, maar wat verwacht je ook voor 10 dollar... ;) En de andere goederen zijn ook niet echt heel fantastisch. Ach, straks in Singapore... (Rogier houdt z'n hart vast, hahaha)
Nu heeft Rogier dus de avond zo goed als vrij, hij moet alleen rond een uur of 10 nog een wachtrondje lopen en dan kan hij gewoon gaan slapen!
Zondag heeft hij trouwens niet de wacht en is hij helemaal vrij! Dat is de tweede keer deze reis
dat hij een hele dag helemaal niets hoeft te doen! Waarschijnlijk gaan we lekker zwemmen ofzo... als het zeewater tenminste een acceptabele temperatuur heeft!
Verder is er nu weinig gaande, as usual, we zijn de was aan het doen en verder werkt Rogier de hele dag en lummel ik een beetje rond.
Ben al wel bijna door de weekbanden (DVD's met TV-opnames) heen en er komen geen nieuwe meer. Het is afgeschaft... belachelijk, maar ja, niets meer aan te doen...
Ga dus vanaf maandag de 2006 DVD's doorspitten op zoek naar DVD'tjes die ik nog niet heb gezien... Nou, ik ga maar eens kijken of m'n kleding de wasmachine overleefd heeft (altijd weer een verrassing) en daarna van de vrije avond van Rogier genieten!
Dikke kus, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 36301

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: