Thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Esther Loo - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Januari 2008 | Nederland, Rotterdam

Dag 20 - 11/01/08 - tussen Engeland en Frankrijk in...
Zo... bijna bijna bijna bijna Rotterdam! Het was vandaag bij de koffie dan ook ernstig stil, haha, iedereen was in z'n hoofd al in Rotterdam met familie en vrienden. Al zal bijna iedereen wel gewoon moeten werken, hoogst waarschijnlijk. Ook wij zijn er helemaal klaar voor! Vanavond gaan we vroeg slapen, aangezien Rogier er morgenochtend op tijd uit moet om achter te gaan maken, vervolgens in de machinekamer aan het werk moet om overmorgen (zondag) de 0-4 in te gaan. Dit in combinatie met familie op bezoek, is het al met al wat vermoeiend! Natuurlijk vinden we het wel hartstikke leuk dat we bezoek krijgen! Vandaag meerdere malen bereik gehad, maar iedere keer net als ik even wat anders buiten de hut aan het doen was, zag dus iedere keer dat ik wel sms-jes ontvangen had, maar op het moment dat ik keek, beperkt netwerk of *geweigerd*, dit is bijzonder
frustrerend! Gelukkig zag ik dat een van de anderen direct na het eten even ging bellen, dus ook ik ben maar naar m'n telefoon gerend en heb uiteindelijk, met de telefoon van Rogier m'n moeder nog even kunnen bellen, daarna was het netwerk ook weer weg trouwens. Later vanavond toch maar weer met de sateliet gebeld om m'n vader de havennummers door te geven, het blijft een drama met dat ding...

Dag 21 - 12/01/08 - Rotterdam!!!!
Vandaag gaan we naar de Unipoort in Rotterdam, echt leuk! We zijn Pernis al voorbij, hier stond Marina in de kou te wachten om de aankomst te fotograferen. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren! Vanmorgen om 9 uur kwam de loods aan boord en het is nu zo'n uur of half twaalf en we zijn nog altijd onderweg... Kwart over 12 lagen we vast en was de eerste bezoeker al aan boord!
Rond een uur of een waren m'n vader en oom er! Super-leuk om die te weer te zien, bovendien had m'n vader een tas vol met lekkere snoepjes en chocolaatjes mee! Plus een extra warme trui, ook niet verkeerd hier, zeker aangezien Rogier straks weer de 0-4 in gaat en het op de brug 's nachts best koud is! Marina is ook heel even geweest, bedankt nog voor je bezoek en natuurlijk voor de foto's! ;) Ze zijn echt heel erg leuk! De ouders van Rogier en de zus van Rogier zijn ook nog even aan boord geweest en die zijn gezellig erwtensoep blijven eten, uiteindelijk mocht het toch wel! Rogier heeft vandaag meerdere rondleidingen
gegeven en vond het ondanks het harde werken vanmorgen toch hartstikke leuk dat we zo veel bezoek hebben gehad! Nadat iedereen weer van boord was zijn we een aantal mensen die we niet gezien hebben maar even gaan bellen, we leken wel een
mobiele eenheid! En na het bellen, waren we afgepeigerd en zijn we in bed een film gaan kijken om vervolgens als een blok in slaap te vallen! Nog wel even gekletst tussendoor, het is namelijk zo'n vreemd idee dat we in Nederland zijn met een schip ... en dan vooral een heel vreemd idee dat we morgen geen afscheid van elkaar hoeven te nemen! Dat is echt heel apart! Maar wel ontzettend leuk
natuurlijk!

Dag 22 - 13/01/08 - De wal op in .... Rotterdam!!!
Nog een dag in Rotterdam, we zouden de 14e om 1 uur 's nachts vertrekken... Rogier bleef vanwege de klus van gisteren nog een dag in de machine kamer werken, wat je uit elkaar haalt, moet je ook weer in elkaar zetten tenslotte! Officieel had hij vandaag de wacht, maar dankzij de 2e WTK konden wij na de lunch toch de wal op! We zijn dus heerlijk in Nederland "op visite" geweest! Een beetje de toerist uitgehangen enzo!
Bij deze haven is een mogelijkheid er met de bus te komen, echter, deze bus rijdt slechts 1x in het uur op zondag en we hadden pech en moesten 40 min.
wachten! Daarna overgestapt op de Metro op het Zuidplein om naar het centrum te gaan. Hier eerst heel lang gezocht naar de Koopgoot (hiervan wisten we zeker dat de winkels open zouden zijn) want we wisten beiden de weg niet echt in Rotterdam. Hier wat rondgelopen (en ook een heleboel andere wink els gezien hoor!) maar uiteraard, kijken, kijken, niks kopen... hahaha. Wel nog een heleboel kerst verlichting gezien... maar dat slaat toch echt als een tang op een varken vergeleken bij Singapore... (zie foto) hahaha. Daarna hebben we nog aardig wat
rondgelopen op zoek naar een italiaans restaur ant... die we uiteindelijk gevonden hebben! Hier heerlijk pizza gegeten (daar hadden we zo'n trek in!!) Was echt helemaal top, het restaurant had wel wat weg van een foodcourt (zo druk en op elkaar geprakt) maar de reden dat het zo druk was, was waarschijnlijk omdat het eten erg lekker was! :) Na het eten besloten we toch maar snel richting het schip te gaan, want om 20 uur moest iedereen weer aan boord zijn. In het metrostation nog snel even kauwgum en "normale" sigaretten gekocht en toen... ging de telefoon van Rogier! Het was de kaptein, vertrek werd 19.30 u, we moesten dus nog haasten ook! Snel de eerste metro gepakt, bij Zuid plein bleek de bus terug pas na 20 min. te komen, dus zijn we toch maar met taxi terug gegaan naar de haven, dat is toch wel sneller! Om zeven uur stonden we boven in de bar.
Rogier is maar snel lekker gaan slapen, aangezien hij vannacht om 12 uur brugwacht heeft en ik ben lekker in de bar blijven hangen. Morgen vaart hij
waarschijnlijk nog een stukje Elbe (richting Hamburg) dus uitrusten is wel een beetje nodig! ;)
Kus, Esther

Beste mensen
Omdat de foto's van Rogier te groot zijn voor de site moet ik ze bewerken vandaar maar twee foto,s bijgeplaatst en nog een van Marina de aankomst van het schip in de haven van Pernis. Hihi Rotterdam.