Rode zee - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Esther Loo - WaarBenJij.nu Rode zee - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Rode zee

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Januari 2008 | Saudi Arabië, Riyad

Dag 35 - 26/01/08 - Rode Zee, het Suez-kanaal uit!
Wat een aangename temperaturen buiten! Uiteraard zat ik als eerste uitgebreid in de zon met m'n boekje en m'n zonnebrilletje. Gelukkig zat ik vandaag op het schavot, het grootste gedeelte van de dag tenminste, en daar ziet niemand je zitten, dus niemand die doorheeft dat jij daar ligt te genieten van alle vrije tijd van de wereld en dat zij zo hard aan het werk zijn allemaal...
Aardig opgeschoten in het boek wat ik in Antwerpen gekocht heb, heel spannend! Hopelijk kan ik m morgen uitlezen...
Wat wel een beetje irritant is, de tuinstoelen zijn verdwenen, die met een verstelbare rug... dus nu zit ik op zo'n stoffen klap-stoeltje en dat zit toch iets minder comfortabel dan zo'n tuinstoel...
Nou ja, misschien vind ik die nog en anders moet het maar met het klapstoeltje!

Dag 36 - 27/01/08 - Nog steeds Rode Zee, ver voorbij het Suez-kanaal!
Het boek is uit! Vanmiddag toch maar uitgelezen, wist tot op het laatste moment niet helemaal hoe de moorden nu precies in elkaar pasten. Gelukkig ben ik uit m'n lijden verlost en maakte de schrijver op een van de laatste pagina's dan
eindelijk bekend wie er schizofreen was en wie er dus gemoord had. Heerlijk!
Vanmorgen nog wel even in de zon gehangen, maar toen we vanmiddag het zwembad opgevuld en schoongemaakt hadden, was het al zo bewolkt dat je van zonnebaden niet meer kon spreken.
Rogier is nog wel in het zwembad gesprongen. Uiteraard vroeg hij: "Kom je er ook in Es?" Maar niet voordat hij me eerst had verteld hoe koud het water wel niet was en dat het water toch wel heeeeeeeeeeeeeeeel koud was...
En dan ook nog verwachten dat ik er bij spring? (niet dus)
Wel al helemaal m'n zon-uurtje voor morgen voorbereid, Rogier heeft al zo'n mega-riante ligstoel voor me uit de kast getrokken en ik heb hem even schoon geprobeerd te maken, maar als er met een natte doek niets meer afkomt, dan zal
het wel goed genoeg vastgeplakt zitten en komt het niet op mij of de handdoek terecht, toch?
Rogier heeft de rest van de middag ook erg nuttig besteedt... hij heeft computerspelletjes gespeeld (echt een hele tijd) en nu is hij weer aan het "racen" geloof ik... hahaha, nu weet ik dus ook wat hij in z'n vrije tijd hier aan boord doet als ik er niet ben!
Goed, het is al weer bijna etens-tijd, dus we moeten zo maar eens aan de bar gaan hangen voor de hap-aan-de-tap!
Kus, Esther

  • 29 Januari 2008 - 13:36

    Henk:

    beste mensen,
    Ik heb weer prachtige foto's (volgens A.N. Oniem) geplaatst.
    veel kijk genot.

  • 31 Januari 2008 - 08:51

    Abigael:

    Whow, mooi zwembad! En een hele leuke foto van jou en je papa zo onder dat dak :)

    Tot gauw, mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 36300

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: