Suez kanaal - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu Suez kanaal - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Esther Loo - WaarBenJij.nu

Suez kanaal

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Januari 2008 | Egypte, Caïro

Dag 33 - 23/01/08 - Ergens in de buurt van Kreta
Vandaag weer regen, regen, regen, regen... oh! Een zonnestraaltje en weer terug naar regen! Heb dus vandaag een beetje binnen gelummeld, opgeruimd, beetje schoongemaakt, plantjes water gegeven en een heel klein beetje over de belastingwetgeving geleerd. Maar... door dat mistroostige weer kon ik me er niet echt op concentreren, of zou dat komen omdat de inleiding van belastingwetgeving gewoon niet echt intressant is? Ach, hoofdstuk 2 gaat misschien wel ergens over!
Statistiek heb ik trouwens nog niet af, maar ik kon echt even geen grafiek meer zien en besloot dus maar in het volgende boek te beginnen.
En als het goed is, schijnt morgen de zon, want na regen komt zonneschijn, toch? Moet morgen dus haast wel beter gaan!
Morgen is het voor Rogier de laatste keer in de 8-12 deze reis, dus hij is wel weer blij! Morgen ook nog een brand en sloepenrol, dus genoeg te doen. Ga me maar alvast voorbereiden en lekker slapen!

Dag 34 - 24/01/08 - Bijna bij het Suez-kanaal...
Het is de bedoeling dat we vannacht om kwart voor vijf de arrival-lijn bij het Suez-kanaal overgaan, dan kunnen we met het 2e konvooi mee orgenochtend. Als het goed is gaan we dat wel halen, het is dan alleen niet op economical speed... nou ja, dan maar iets harder hoor! Als we na vijf uur vannacht aankomen komt er 5 procent extra op de prijs om door het kanaal te gaan. Dat is ook duur! Ik las
net uit een van de reacties dat er prachtige foto's op de website staan, ben wel benieuwd hoe ze geworden zijn! Ben ook erg benieuwd wie ze prachtig vond, al heb ik al wel zo m'n vermoedens... Maar van zo'n prachtig schip als dit kan het ook haast niet anders dan dat er prachtige foto's gemaakt worden... -ahum- Rogier heeft ook prachtige foto's gemaakt zo in de loop van de tijd, alle 1500 zijn echt geweldig! -ahum- En wie weet vind je het wel boeiend om er een paar van te
zien, maar alle 1500 wil je echt niet, geloof mij! ;)
De brand en sloepenrol ging prima vandaag, was weer een hoop gedoe uiteraard, deze keer stond ik wel op de goede plek (op de brug) en ben ik nog voor het alarm met de lift naar de brug gegaan en hoefde daardoor niet al die trappen te lopen! Ook mocht ik weer even in de sloep kruipen, wat altijd weer een feest is... Gezellig druk zullen we maar zeggen?!?
Goed, ik ga Rogier nog maar eens even pesten en daarna mezelf voorbereiden op morgen (slapen dus)
Kus, Esther


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Het enige zinnige wat ik tot nu toe kan zeggen.. is dat ik aan boord stap van de Nedlloyd Honshu en op stap in Tanjung Pelepas en ik mijn vriendje kan knuffelen... Waar de reis ons dan verder naar toe brengt, een hele goede vraag!

Actief sinds 30 Nov. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 36238

Voorgaande reizen:

19 December 2007 - 31 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: